فراوری پرسرعت ترین اینترنت جهان

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، محققان پیروز به خلق پرسرعت ترین ارتباط اینترنتی شدند که بسیار سریع تر از آزمایش های پیروز آمیز قبلی است.تیم پشت این تحقیق، از دانشگاه کالج لندن، توانست با سرعت 178 ترا بیت در ثانیه به انتقال داده ها بپردازد. این سرعت دو برابر ظرفیت سیستم هایی است که امروزه در دنیا استفاده می گردد و 20 درصد بیشتر از رکورد قبلی است.

فراوری پرسرعت ترین اینترنت جهان

این ارتباط اینترنتی به قدری سریع است که می تواند تمام مجموعه فیلم های نتفلیکس را در عرض یک ثانیه بارگذاری کند.سرعت اخیر همچنین به سقف سرعت انتقال داده ها که از نظر تئوری می تواند امکان پذیر باشد، بسیار نزدیک است. سقف سرعت انتقال داده ها، اولین بار توسط ریاضی دان آمریکایی، کلودی شانون، در سال 1949 مطرح شد.

امکان رسیدن به چنین سرعت بالایی از آن جهت میسر شد که دانشمندان طیف وسیع تری از رنگ ها را نسبت به آنچه معمولا در فیبر های نوری استفاده می گردد، برای انتقال داده ها به کار گرفتند. آن ها با ترکیب چند فناوری تقویت نماینده، توانستند بهترین بهره را از خواص نور ببرند و از تک تک طول موج های آن برای انتقال داده ها استفاده نمایند.

البته این سرعت هنوز در مرحله آزمایشگاهی است و مصرف نمایندگان خانگی بعید است به این زودی به نزدیکی های این سرعت برسند.

اما محققانی که به این سرعت دست یافتند، اظهار داشته اند که استفاده از این فناوری روی زیرساخت های موجود نسبتا آسان است و به لحاظ مالی هم مقرون به صرفه خواهد بود. به گفته آن ها تنها ضروری است تقویت نماینده هایی که در راستا های فیبر نوری به کار گرفته می شوند، به مدل ارتقاء یافته تغییر یابند. افزودن تقویت نماینده جدید 16 هزار پوند هزینه دارد، و کشیدن هر کیلومتر فیبر جدید 450 هزار پوند هزینه می برد.

به اعتقاد محققان، با توجه به افزایش فزاینده مصرف و انتقال داده ها، چنین سرعتی در آینده ضروری خواهد بود. آن ها می گویند هر چه امکان فراوری و ذخیره اطلاعات بیشتر گردد، در آینده لازم سرعتی لازم خواهد بود که بتواند جوابگوی احتیاج به انتقال داده ها باشد. به گفته لیدیا گالدینو، محقق ارشد این تحقیق، چنین سرعت بالایی برای مصارفی که هنوز به فکر کسی نرسیده و زندگی مردم را متحول خواهد نمود، ضروری خواهد بود.

گزارش این تحقیق در یادداشت های فناوری فوتونی IEEE تحت عنوان بهبود ظرفیت فیبر نوری به وسیله تقویت پیوسته پهنای باند و اشکال هندسی منتشر شده است.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید

به "فراوری پرسرعت ترین اینترنت جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پرسرعت ترین اینترنت جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید