آشنایی با رفتارهای جنسی پرخطر از لحاظ انتقال ویروس ایدز

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، ویروس ایدز یا اچ آی وی در منی مردان و ترشحات دستگاه تناسلی زنان دچار عفونت با این ویروس وجود دارد.

آشنایی با رفتارهای جنسی پرخطر از لحاظ انتقال ویروس ایدز

به گزارش وبلاگ خنده و شادی به نقل از سایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران در فرد مبتلا به ویروس ترشحات قبل از خروج منی نیز آلوده به ویروس است. رابطه جنسی با فرد مبتلا به وسیله مقعد نیز موجب انتقال این ویروس می­ گردد. حتی در این نوع رابطه جنسی احتمال انتقال خیلی بیشتر است. در رابطه جنسی با همجنس چه دو مرد با هم یا دو زن با هم که یکی مبتلا به ویروس باشد، ویروس به فرد سالم منتقل می گردد. ویروس در رابطه جنسی به وسیله دهان نیز از فرد مبتلا به فرد سالم قابل انتقال است. که احتمالا به علت وجود زخم و خونریزی از لثه است.

چنانچه یکی از طرفین رابطه جنسی به بیماری های مقاربتی مثل سوزاک، سیفلیس یا زخم های تناسلی مبتلا باشد، در صورت مبتلا بودن یکی از آنها به اچ آیوی خطر ابتلا شدن فرد سالم چند برابر می­ گردد. توجه داشته باشید که احتمال انتقال اچ آی وی از مردان مبتلا به زنان در طول رابطه جنسی به مراتب بیشتر از انتقال این عفونت از زنان به مردان است، چرا که مایع منی آلوده ممکن است برای چند روز در دستگاه تناسلی زن باقی بماند. سلول های ناحیه دهانی رحم نیز دارای استعداد زیادی برای سرایت اچ آی وی به بدن هستند.

اگر چه زنان به وسیله ارتباط جنسی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری هستند، ولی به یاد داشته باشید که بسیاری از مردان مبتلا به ایدز به وسیله داشتن رابطه جنسی با زنان مبتلا به این بیماری شده اند. ارتباط جنسی مقعدی و ارتباط جنسی با هم جنس از جمله مواردی است که بیشتر موجب سرایت اچ آی وی می­گردد، به ویژه شخصی که مفعول واقع شده است، در معرض خطر بیشتر ابتلا قرار گرفته است. زیرا آلت تناسلی فرد موجب پارگی لایه های داخلی مقعد می گردد و در نتیجه ویروس که درون مایع منی قرار گرفته است، می تواند به راحتی وارد خون او گردد.

زنان به علت شکل اندام جنسی و این که بیشتر در معرض تماس با مایعات آلوده جنسی قرار دارند، خطر بیشتری برای دریافت ویروس و بیمار شدن دارند. نزدیکی جنسی در زمان عادت ماهانه زنان خطر انتقال عفونت را افزایش می ­دهد. در افراد مبتلا به سایر بیماری های واگیر جنسی مثل سیفلیس و سوزاک خطر ابتلای خودشان و دیگران به اچ آی وی بیشتر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آشنایی با رفتارهای جنسی پرخطر از لحاظ انتقال ویروس ایدز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با رفتارهای جنسی پرخطر از لحاظ انتقال ویروس ایدز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید