هیچ اراده ای برای معامله با طالبان وجود ندارد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، رئیس جمهور افغانستان امروز سه شنبه در اظهاراتی گفت که دولت این کشور هیچ اراده ای برای معامله با طالبان یا تسلیم شدن در برابر این گروه ندارد.

هیچ اراده ای برای معامله با طالبان وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خنده و شادی، با آنکه آتش جنگ در بیشتر ولایات افغانستان شعله ور است و گروه طالبان حملات خود را تشدید نموده است، محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور می گوید که هیچگونه معامله و اراده ای برای تسلیم شدن نزد حکومت به ویژه نیرو های هوایی و دفاعی وجود ندارد.

به گزارش خامه پرس، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز سه شنبه، با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد که غنی این اظهارات را در نشست کابینه مطرح نموده است.

غنی در صحبت های خود گفته است: هیچگونه معامله و اراده تسلیم وجود ندارد، ما زندگی عزتمندانه می کنیم، اکنون روز غیرت، عزم و اراده است.

غنی گفته که اگر طالبان فکر می نماید که دولت تسلیم می گردد، صد سال دیگر به این آرمان نخواهد رسید.

رئیس جمهور افغانستان تصریح نموده است که مسئولیت خون ریزی و ویرانی به دوش طالبان و حامیان آن است.

صبح امروز رویترز به نقل از ذبیح الله مجاهد، گزارش داد که طالبان در حال تهیه پیش نویس صلح برای تحویل به دولت افغانستان در جریان مصاحبه ها طی ماه آینده است.

اما بعد از ظهر امروز نعیم وردک سخنگوی طالبان، خبر منتشر شده از سوی رویترز و بعضی از رسانه های دیگر مبنی بر اینکه این گروه ظرف یک ماه پیشنهاد صلح خود را به دولت افغانستان ارائه می نماید، تکذیب کرد.

وردک گفت: در بعضی رسانه ها اخبار بی اساسی وجود دارد که امارت اسلامی برای صلح برنامه یا برنامه ای تنظیم نموده و ماه آینده آن را به دولت کابل تحویل خواهد داد. چنین چیزی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هیچ اراده ای برای معامله با طالبان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ اراده ای برای معامله با طالبان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید