تنها 4 درصد از 83 میلیون ایرانی به تئاتر می فرایند!

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، نتایج پژوهش موج سوم پیمایش سنجش شرایط مصرف کالاهای فرهنگی در ایران در مورد رفتن به تئاتر توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

تنها 4 درصد از 83 میلیون ایرانی به تئاتر می فرایند!

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ خنده و شادی، به نقل ازمرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، هدف کلی پژوهشگران این پیمایش فراهم ساختن مجموعه ای از داده ها درباره شیوه گذرندان زمان فراغت مردم در شهرها و روستاهای ایران و مصرف فرهنگی آنان بوده است. همچنین این پژوهش از نظر هدف، کاربردی بوده و از نظر زمانی، از نوع مقطعی می باشد. از نظر گستره، از نوع پهنانگر می باشد. در این پژوهش در دو سطح توصیفی و تحلیلی و با بهره گیری از پارادایم مطرح در چهارچوب نظری، یافته های به دست آمده ارائه شده است. داده های این پژوهش به شیوه پیمایش گردآوری شده است. اطلاعات مربوط به شهفرایندان ایرانی به وسیله پرسشنامه ساختاریافته به صورت مصاحبه رودرو، جمع آوری شده است.همچنین جمعیت آماری این پژوهش، شامل تمامی افراد 15 سال به بالای ساکن شهر و روستاهای کشور است.

تعداد نمونه در این آنالیز 15606 نفر در 31 استان کشور هستند.

در بخش تئاتر این پیمایش درباره رفتن به تئاتر، از پاسخ گویان سؤال شده که سالی چندبار به تئاتر می روید؟ که به توضیح زیر نگاشته شده است: 87.2 درصد گفته اند که اصلاً تئاتر نمی فرایند و تنها 4.3 درصد گفته اند که تئاتر می فرایند.

47.9 درصد کسانی که تئاتر می فرایند گفته اند سالی یک بار، 25.4 درصد سالی دوبار و 26.6 درصد در سال بیش از دوبار تئاتر می فرایند. میانگین دفعات رفتن به تئاتر در سال در میان تئاترروها 2.63 بار است.

در جدول ذیل رفتن به تئاتر و میزان آن نگاشته شده است:

این پیمایش در سال 1398 به مرحله اجرا رسید و در سال 1399 توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

اندر احوال سینمای اقلیت ولی پر مدّعای ایران|

80 درصد مردم اصلاً سینما نمی فرایند / حدود 15 درصد مردم فقط یک یا دوبار درسال فیلم می بینند!

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تنها 4 درصد از 83 میلیون ایرانی به تئاتر می فرایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 4 درصد از 83 میلیون ایرانی به تئاتر می فرایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید