نمکی: توسعه انسانی، لازمه افزایش بهره وری بیمارستانی است

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، وزیر بهداشت گفت: نخستین گام افزایش بهره وری ایجاد زیرساخت توسعه انسانی است؛ در غیر این صورت تنها با ایجاد سامانه، نمی توان بهره وری لازم در امور بیمارستانی را افزایش داد.

نمکی: توسعه انسانی، لازمه افزایش بهره وری بیمارستانی است

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ خنده و شادی، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نخستین جشنواره بیمارستان بهره ور (و در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت هوشمند) که 14 بهمن ماه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهیدبهشتی برگزار گردید، گفت: موضوع بهره وری از جمله موضوعاتی است که فراتر از محیط بیمارستان باید به آن توجه گردد. عدم بهره وری مساوی است با بی خبری در حقیقت هوشمندسازی بدون انسان توسعه یافته و معتقد به بهره وری هرگز میسر نخواهد شد.

نمکی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی 6 برنامه توسعه را پایه گذاری نموده ایم و قبل از آن نیز حدود 5 تا 6 برنامه توسعه داشته ایم، توضیح داد: در هیچ یک از این برنامه ها صندلی انسان توسعه یافته معین نشده است شاید زیرساخت آن ایجاد شده باشد، اما تلاشی برای تربیت انسان توسعه یافته نکره ایم.

وی با بیان اینکه اولین گام افزایش بهره وری ایجاد زیرساخت برای توسعه انسانی است، اظهار کرد: در مرحله بعد باید به میزان رضایتمندی بیماران توجه گردد؛ به طوری که ارتباط دو سویه بیمار و بیمارستان مورد آنالیز قرار گیرد. برای افزایش بهره وری احتیاج است تا یک ساختار هوشمندانه ظرفیت ها و قیمت تمام شده خدمات و بسیار از مسائل دیگر را ارزیابی کند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کشور ایران 12 صدم درصد جی دی پی را صرف دارو می نماید، بیان نمود: این میزان در کشور های پیشرفته 6 دهم درصد است؛ بنابراین این وزن باید کنترل گردد.

نمکی در خاتمه اعلام کرد: بسیار مسرور هستیم که این سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی پایه ریزی شده است و امروز چهاردهم بهمن ماه 98 در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی رونمایی شد. امیدوار هستیم این بهره وری در تمام زمینه ها و حوزه ها رخ دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نمکی: توسعه انسانی، لازمه افزایش بهره وری بیمارستانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمکی: توسعه انسانی، لازمه افزایش بهره وری بیمارستانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید