یک ابرنواختر تصویر روز ناسا شد، عکس

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، دیجیاتو نوشت: ابرنواختر SN 2023rve ماه گذشته در کهکشان مارپیچی NGC 1097 کشف شد.

یک ابرنواختر تصویر روز ناسا شد، عکس

در بازوی پایینی این کهکشان مارپیچی یک ابرنواختر دیده می گردد. ابرنواختر SN 2023rve ماه گذشته از طریق رصدخانه Al-Khatim امارات کشف شد و مدتی بعد مشخص شد که با انفجار مرگ یک ستاره پرجرم که احتمالاً یک سیاه چاله را باقی گذاشته است، مطابقت دارد

در تصویر امروز ناسا چه می بینیم؟

کهکشان مارپیچی NGC 1097 در فاصله نسبتاً نزدیک 45 میلیون سال نوری از ما در صورت فلکی جنوبی کوره (Fornax) واقع شده است و از طریق تلسکوپی کوچک قابل مشاهده است. این کهکشان نه تنها به خاطر بازوهای مارپیچی زیبای خود، بلکه به خاطر جت های ضعیف و کم نورش معروف است. این جت ها با جریان های ستاره ای کهن باقیمانده از یک برخورد کهکشانی مطابقت دارد؛ برخوردی که احتمالاً با کهکشان کوچکی که بین بازوهای آن در پایین سمت چپ دیده می گردد، انجام شده است.

این تصویر ابرنواختر تازه را با یک علامت چشمک زن بین دو تصویری که به فاصله چند ماه از هم گرفته شده اند، نشان می دهد. کشف ابرنواخترها در کهکشان های نزدیک در مشخص مقیاس و سرعت انبساط کل کیهان مهم است. این موضوع درحال حاضر با تضادهای غیرمنتظره و بحث های فراوان همراه است.

227227