گردنه هزارچم، یکی از خطرناک ترین و زیباترین بخش های جاده چالوس

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، وقتی از زیباترین جاده های ایران حرف می زنیم، اولین جاده ای که به فکر بیشتر مردم می رسد، جاده چالوس است. جاده چالوس به طول 163 کیلومتر، شهر کرج و چالوس را به هم متصل می نماید.

گردنه هزارچم، یکی از خطرناک ترین و زیباترین بخش های جاده چالوس

این جاده که حدود 86 سال پیش در استان البرز احداث شده است، به خاطر جاذبه هایی مانند باغ های کنار جاده، چشم انداز ها کوه های سرسبز و مه گرفته، چشم انداز زیبای سد امیرکبیر، رودهای کرج و چالوس و رستوران های کنار جاده یکی از زیباترین جاده های ایران و دنیا محسوب می گردد.

افراد زیادی هم فقط برای لذت بردن از جاذبه هایی که در جاده چالوس وجود دارد، مانند غار یخ مراد یا پیست اسکی دیزین، این جاده را به عنوان مقصد خود و نه تنها مسیری برای سفر انتخاب می نمایند. جاده چالوس چهارمین جاده زیبای دنیا است.

گردنه هزارچم (Hezar Cham) را می توان یکی از خطرناک ترین و در عین حال زیباترین بخش های جاده چالوس دانست. اگر قرار است شما رانندگی کنید، بهتر است چشم خود را به جاده بدوزید. اما سایر سرنشینان خودرو می توانند از چشم انداز ها کوهستانی جاده لذت ببرند.

گردنه هزارچم پس از سیاه بیشه قرار گرفته و شیب بسیار تندی به سمت بالا دارد. پوشش گیاهی این منطقه بسیار محدود است و در فصل زمستان اکثرا جاده دچار یخ زدگی می گردد. پس در عبور از این گردنه به شدت احتیاط کنید و اصلا با سرعت بالا رانندگی نکنید.

جاده چالوس و گردنه هزارچم به واسطه رودخانه های خروشان کرج، مسیر سرسبز و طبیعت بکر معروفیت زیادی پیدا نموده و هرساله تعداد زیادی از گردشگران این مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب می نمایند. اگر می خواهید از این جاده گذر کنید بهتر است از روستاهای حاشیه این جاده نیز تماشا کنید.

آبشار هریجان در نزدیکی گردنه هزارچم در جاده تهران چالوس است که ارتفاعی 9 متری دارد و از بالای صخره ها به بیشه ای سرسبز و پر درخت می ریزد. آب وقتی از ارتفاع 9 متری فرومی ریزد به نظر می آید به پودری پر از قطره های خنک و ریز تبدیل می گردد.

آدرس گردنه هزارچم: ایران، استان مازندران، جاده چالوس

منبع: گردشبان

به "گردنه هزارچم، یکی از خطرناک ترین و زیباترین بخش های جاده چالوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردنه هزارچم، یکی از خطرناک ترین و زیباترین بخش های جاده چالوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید